לוגו חדש לאתר

צפון יוון מסלול טיול 12 ימים

זגוריה

עזרה בתכנון מסלול טיול ליוון? השאירו פרטים 👇

חזרנו, נהננו, הגיע תורנו להחזיר תודות לכל מי שעזר בפורומים השונים.

12 ימי הטיול לצפון יוון, נתחיל:

בטיול היינו 6. הורים וארבעה ילדים בני 3, 6, 9 ו 12.

טיסות: הוזמנו בספטמבר 2022 כדי להוריד עלויות. לאחר בדיקות שונות החלטנו על AEGEAN היוונית אשר נוחתת בסלוניקי בשעות שהתאימו לנו. הטיסות עלו 220 דולר אשר כללו, מקום + טרולי +תיק גב לכל אחד. בהמשך הוספנו מזוודה ב 30 יורו לכיוון כדי לחסוך טרולים שהילדות הקטנות לא יכולות לסחוב, בסופו של יום נסענו עם 2 טרולים, מזוודה גדולה, 2 תיקי גב ועגלה של הקטנה. שימו לב שיש תעריף למשפחות, הוא זול למדי.

רכב: מאחר והיינו צריכים רכב ל 6 עם מקום למזוודות ולא מצאנו באתרים השונים (למעט במחירים מופרכים של אלפי שקלים), לאחר בדיקות שונות הגענו לתומר שמעוני אשר גר בסלוניקי והציע את עזרתו. נמצא רכב אוטומטי (יותר קל לנהיגה בדרכים המפותלות עד מאוד) גדול מספיק לכולנו, טויוטה פרואייס שהתברר לאחר מכן כנוח מאוד וסופר מרווח. המחיר היה 170 יורו ליום.

את תומר ניתן למצוא דרך המסנג'ר של פייסבוק, הוא מאוד שמח לעזור. חפשו tomer shimoni.

כדי להמעיט בנסיעות והקפצות בין יותר מידי בתי מלון נבחרו 2 מרכזים לטיול כוכב.

פיליון בקאטו גאצאה ויואנינה בזגוריה.

הוילה בפיליון התבררה כשוס הכי גדול של הטיול. מקום סופר מאובזר, 20 מטר מהים, עם בריכה לילדים ומספיק חדרים ומיטות לכולם. אחת ההחלטות הכי טובות שלנו למרות שלא היתה זולה יחסית לאופציות השונות באזור.

חפשו GATZEA VILLA באתרים השונים.

ביואנינה בחרנו כי היא קרובה לעיר הגדולה, במרחק של שעה נסיעה מזגוריה ועדיין מאפשרת מקומות ללכת אליהם בערב לטייל עם מבחר סופרים גדול לטובת בישול עצמי. הדירה נקראת: Cave Apartments

דירה מאובזרת לחלוטין עם 6 מיטות, מרפסות, מכונת כביסה ועוד. שימו לב שיש רק מזגן אחד במטבח וזה עלול להיות בעייתי בימים חמים. אנחנו פשוט הפעלנו אותו בלי הפסקה וזה עזר מאוד.

בדירות אכלנו ארוחת בוקר וערב וצהריים במסעדות בטיולים. גילינו שעם הילדים שלנו זה הכי נוח וקל.

ביטוח עשינו בפניקס מטעמי עלות דרך העבודה.

את כל המחקר לגבי מיקומים ודברים כאלו עשיתי בפייסבוק באתר המדהים של יוון והאיים. באמת דף מעולה. מעולה ממש!

בנוסף נעזרנו בחברים שהיו וכמובן בכבוד הרב גוגל….

ולטיול עצמו :😊

יום 1 – הטיסה יצאה בזמן מתל אביב בשעה 7:30 בבוקר. נחתנו לאחר שעתיים ורבע בסלוניקי בחום של 43 מעלות…. הרכב חיכה לנו ממש ביציאה מהטרמינל, בוסטרים, מזוודות ולדרך. נושא השכירות עבד בקלות רבה מול הנציג שחיכה דובר אנגלית טובה ויצאנו לכיוון פיליון.

נסיעה של 3 וחצי שעות דרך כבישי אגרה. שימו לב להכין כסף קטן למרות שניתן גם באשראי. העמדות המאוישות מסומנות בבירור. בדרך עצרנו לאכול באחת מתחנות הדלק, יש די הרבה והמסעדות סבירות יחסית (די דומה לכביש 6).

עצרנו בוולוס לקניות כי ביום ראשון כל הסופרים הגדולים סגורים, יש שם מקום שפתוח 24/7 ועזר לנו. משם עוד חצי שעה והגענו לווילה.

וואו! ועוד וואו אחד! ארגי הבעלים חיכה לנו עם סלסלת דברים טובים, הסבר קצר על המקום והאזור הקרוב והמלצות רבות. נפרדנו וקפצנו ישר לבריכה הנעימה! הדבר הכי כיף שהיה לנו לאחר נסיעה לא קצרה בחום רב.

הספקנו גם לסיבוב קל לאורך הים הקרוב, מרחק של 50 צעדים מדלת הוילה.

חוף מרשים מאוד, מעט אבנים ושמשיות לצל. עוד נשוב אליו בהמשך.

יום 2 – כמו בכל יום שיגיע התחלנו בטיול למאפיה הקרובה והמעולה (Bakery ΖΑΧΟΥ) ארוחת בוקר ושעתיים בבריכה, קפיצה לחוף הקרוב לטבילה נעימה והתארגנות לטיול הראשון.

נסענו לצד המזרחי והמעט יותר גלי (זה תלוי בעונה ובשעה), ארוחת פיצות מעולה ב

ממש על הכביש של מרכז הכפר Tsagarada. המקום נקרא: Po-pizza Coffee Bar.

משם נסיעה של 5 דק לעץ הדולב הענקי של העיירה. העץ הכי גדול באירופה, מרשים מאוד. המיקום המדויק הוא פה

אחרי טיפוס קליל של הילדים, ירדנו לחוף Milopotamos. חוף עם חול מוזר כזה, סוג של זיפזיף אבל אחלה לילדים. ירידה של 200 מדרגות מהחנייה, החוף מסודר. יש מסעדה קטנה, שמשיות והמון מקום.

שימו לב שהים נהיה עמוק מאוד מהר. יש להשגיח על הילדים הקטנים. הגענו די מאוחר אז היה צל מההר והמים נעימים מאוד. שעתיים של השתוללות ונסענו חזרה לוילה. בדרך קניות לארוחות וכמובן בריכה לסיום היום.

הנסיעה מצד לצד של פיליון היא בערך שעה. הכבישים עקלקלים אבל נוחים. מהירות מקסימלית של 30 קמ"ש אז אין באמת סכנה כאשר מגיע רכב ממול. יש לשים לב לפניות חדות ולא לחתוך את הנתיב…..

יום 3 – התחלנו כרגיל בבריכה ובים למי שרצה, נסיעה של בערך 45 דק לכפר Makrinitsa והכפר שצמוד לו Portaria. בתכנון היה לעשות את מסלול הקאנטורים אבל החום בחוץ (45 מעלות) לא עזר אז אכלנו צהריים במסעדה חביבה במרכז הכפר.Tavern Pelion Geuseis Portaria מגישה המון מנות, כולן טעימות וזולות. בכלל יש לציין שהאוכל ביוון היה זול למדי. 10 יורו לעיקרית ושתיה בגדול.

משם בכביש המתפתל לחוף Agios Ioannis חוף מושלם! רצועה ארוכה של חול, מים שקטים וצלולים והמון מסעדות. גלידה בסיום ושוב חוזרים לבריכה לעוד ערב של מים.

יום 4 – התחלנו כרגיל בבריכה די באיזי. נסיעה קצרה לחוף AFISSOS , חוף מושלם לילדים. רצועת חול ארוכה, שמשיות, מקומות לאכול, חניה מסודרת ונוחה. בקיצור הכל. שכרנו סאפ, בנינו ארמונות ובעיקר נהננו מהים הצלול והשקט עד מאוד. לאחר ארוחת צהריים מעולה נסענו לכיוון הנקודה הכי דרומית של פיליון, הכפר AGIA KYRIAKI. נסיעה מתפתלת לאורך החוף, המון מפרצים שקטים כחולים ירוקים, שקטים מאוד, המון יאכטות בים, המון ירוק מסביב ובעיקר נופים מרשימים של מים והר. הגענו לקראת 16:30 לכפר, הכי קצה שיש. רצינו לטייל מעט אבל מד הטמפרטורה הראה 48!!! מעלות. בדיעבד מסתבר שזה היה היום הכי חם ביוון מאז ומעולם… קצת תצפית מהרכב, קצת תמונות והתחלנו לחזור. עצרנו בדרך בכפר KOTTES, עוד קצת מים וחזרה לוילה לבריכה נעימה בחום הגדול.

יום 5 – יום שהוקדש למנוחה מאחר ומחר ניסע בנסיעה ארוכה ליואנינה. בריכה, חוף ים קרוב ממש ליד הוילה וארוחת צהריים מאוחרת ב KALA NERA. לקראת ערב סיירתי בעיירה והרחפן צילם לא מעט ויאללה למיטות,.

יום 6 – יום מעבר מפיליון ליואנינה. יום נסיעה די ארוכה כאשר חציה הראשון משעמם למדי. החצי השני מדהים.

יצאנו לדרך לאחר שנפרדנו מהוילה המהממת, עברנו ליד השריפה הענקית שהייתה יום קודם, לקראת צהריים הגענו ל Kalambaka, העיירה שצמודה למטאורה.

מצאנו מקום לארוחת צהריים ולאחר חצי שעה – האיחוד!! יעל שמטיילת פה גם הגיעה עם שאולי והילדים ואכלנו יחד צהריים, החלפנו חוויות, צחקנו וכמובן הצטלמנו.

משם יצאנו לסיור בדרך הסובבת את המנזרים התלויים. כל כך עצמתי ומרשים! המון תצפיות והמנזרים באמת מרשימים. נכנסו לאחד מהם, הרחפן עבד שעות נוספות והילדים שמחו מבני הדודים שטיילו איתנו יחד. לקראת 16 התחלנו בנסיעה ליואנינה לאחר שנפרדנו מיעל והמשפחה. נסיעה של שעתיים, מתפתלת בין הרים גבוהים על אוטוסטרדה מצוינת. הגענו לדירה החדשה, התארגנות, קצת קניות לארוחת ערב ולמיטות.

יום 7 – יום הטיול הראשון בזגוריה. לאחר ארוחת בוקר נסענו לכיוון צפון, שעה נסיעה בנוף חדש של ירוק עז! חניה ראשונה ליד גשר Klidonia , מים קפואים!!! השתכשכנו קלות ,עלינו כחצי שעה לאורך הנהר ונהננו מהנוף החדש לנו. משם המשכנו לארוחת צהריים בכפר Aristi , מלא מטיילים ואפילו ישראלים. בפיליון כמעט ולא נתקלנו בעברית אז זה היה די חדש לנו.

אחר הצהריים נסענו לפפיגו ובריכות רוגובו. מקום מדהים של אבן צפחה חלקה והמון בריכות בגדלים שונים, הילדים מאוד נהנו למרות המים הקפואים שהיו שם. בסיום חזרנו חזרה לדירה ליד יואנינה דרך מיקרו פפיגו שהיתה די נטושה וגלידה לא נמצאה…

לאחר מקלחות ומנוחה קלה יצאנו לסיבוב ביואנינה. עיר מהממת! המון אנשים בטיילת, המסעדות מלאות וכמובן מצאנו גלידה. חזרנו די מאוחר עייפים למיטות.

יום 8 – היום נוסעים לקניון ויקוס! תצפית ראשונה מהכפר VIKOS על הקניון הכי עמוק באירופה! מאוד מאוד מרשים! גלידה וקפה בכפר הקטנטן ונסיעה לתצפית אוקסיה. בדרך ארוחת צהריים בכפר VITSA במסעדה עם הנוף הכי מדהים שראינו עד היום. עוד נסיעה קצרצרה לתצפית באחת הנקודות המדהימות שראינו. ממש על קצה המצוק! הרחפן כמובן עלה לאוויר, הכל היה מושלם!

בחזור עצרנו לילדים בפארק הסלעים, הילדים השתוללו בעליה וירידה על סלעי הצפחה הלבנים ונהנו מאוד.

משם נסיעה לכפר KIPOI, עצירה לטיול בגשר Kokkorou , הגשר הכי עתיק בזגוריה, מאוד מרשים! משם חזרה לדירה להתארגנות קלה ושוב טיול ערב בשקיעה המדהימה של יואנינה והאגם הצמוד.

יום 9 – יום ארוך לצומרקה. במקור לא תכננו לנסוע לשם כי הנסיעה לא קצרה ומאוד מפותלת אבל התמונות של יעל עשו לנו חשק אז חיש מהר שינינו תוכניות.

בדיעבד היה יום מאוד מאוד מוצלח!

נסיעה מפותלת למדי בכבישים מאוד צרים על פי תהום ללא מעקה! חווית נהיגה מאוד כיפית למרות שהמהירות הממוצעת הינה 20 קמ"ש….

עצירה ראשונה בגשר Tsimovou , ניתן להגיע ממש עד למים ולהנות ממים קרים ונוף מדהים של מצוקים. הגשר ההרוס רק מוסיף לחוויה. משם הכביש מטפס בפיתולים אינסופיים למעלה, עולה ויורד בין הרים וכפרים קטנטנים, הכל מאוד מאוד מרשים. ירוק ושקט. המון מים בכל פינה ובכלל תחושה של – מקום לפנסיה….

ארוחת צהריים בכפר Pramanta במסעדה חביבה עם להקה רעשנית במיוחד…עוד חצי שעה נסיעה והגענו לגולת הכותרת של היום, מפלי קויאסה! Kouiassa Waterfalls, סוג של גן עדן!

הליכה של 15 דק מעיקול בכביש ואתה מגיע לגן עדן! מסעדה צמודה שלא התעכבנו עליה, עוד קצת הליכה לאורך הנהר הגועש, המון בריכות, המון נקודות לעצור, מפל מרשים אחד ומים קרח… זה לא הפריע לנו להשתולל במים, להצטלם כאילו אין מחר ובעיקר להנות מהטבע העוצמתי.

לאחר שעתיים, התחלנו בדרך חזרה, עצרנו לסיור קצר במנזר קיפניס הבנוי בתוך ההר ממש! עוד כבישים מפותלים, עליות וירידות, נופים מדהימים וטבע סופר מיוחד!

עצירה לקפה וגלידה ליד גשר Plaka ומשם בכביש שעולה בחדות על הרכס שממול. תצפיות ללא סוף ונוף של יוון המפוארת. הגענו לקראת החושך לדירה לאחר אחד הימים המדהימים שהיו לנו, וזה למרות שהיינו די הרבה ברכב, הילדים נהנו מהכל.

יום 10 – קמנו באיזי ביקיצה טבעית ,אכלנו ארוחת בוקר וצעדנו ברגל למערת PERAMA, ממש ליד המלון, 5 דק הליכה. מערת הנטיפים מדהימה ביופיה, מאוד גדולה עם מסלול הליכה של 45 דק המתאים לכל גיל. היתרון הגדול – קר בפנים!!! 18 מעלות כאשר בחוץ 35…. לאחר מכן חזרנו לדירה, הצטיידנו לים, אכלנו צהריים במסעדה ממש ליד הדירה ונסענו לחוף הים של PARGA

חוף ים מרשים מאוד, מסודר עם חול, מים שקטים וחלקים, צלולים כמו אילת והמון מה לעשות. לאחר סיבוב קטן בטיילת של עמרי ושלי, התחלנו לחזור ליואנינה ללילה האחרון. גם הנסיעה חזרה היתה כיפית ויפה במיוחד לאורך קו החוף.

יום 11 – יום החזרה לסלוניקי. נפרדנו מהדירה, אספנו הכל ויצאנו לכיוון Metsovo. בחרנו לנסוע על כביש קטן יחסית (E92) ולא האוטוסטרדה כדי להנות מהנוף ולהתקדם באיזי, יום ארוך ברכב לקראתנו…

ארוחת צהריים במצובו היפיפיה! עיירת סקי מלאה בחנויות ומלונות, עץ דולב ענקי ותחושה של שקט בטבע.

כדי לחתוך את הנסיעה הארוכה לסלוניקי (300 ומשהו ק"מ) המשכנו בכביש הקטן עוד יותר לכיוון Boulouvar Cascades, הכביש מפותל אבל רחב ונוח מאוד, חוצה את הרמה הגבוהה, המון מים וירוק. במפלים רק עמרי, מאור ואני ירדנו לשיכשוך. אפרת, ליאור ואלה נשארו לנוח ברכב.

איזו הפתעה! דקה הליכה מהרכב למפלים היפיפיים, בריכות לשכשך רגליים ושקט! שקט מאוד מורגש. כאילו אף אחד לא עוצר פה. וחבל כי זו נקודה מאוד מאוד נחמדה.

משם נסיעה ארוכה (שעתיים וחצי…) עד סלוניקי ללילה האחרון.

בחרנו דירה ליד שדה התעופה במקום שנקרא NEO RYSIO. כמה דקות מהשדה לקראת טיסתנו המוקדמת מחר בבוקר.

דירה ענקית ומאובזרת מכל טוב, SMART CHOICE HOME, התארגנות זריזה ויצאנו לחפש ארוחת ערב. איכשהו הגענו לחוף הים של PEREA. הפתעה גמורה!!!

טיילת ארוכה עד מאוד, חול ים רגיל והמוני אנשים! נחילים של אנשים! כמו אילת…

אכלנו במסעדה מצויינת, צילמנו את השקיעה הורודה מכל פינה ונהננו מהלילה האחרון שלנו פה.

יום 12 – נסיעה קצרצרה לשדה, החזרת הרכב, מסירת המזוודות, ארוחת בוקר זריזה ולמטוס.

תמו להם 12 יום של חופשה מהממת! ידענו שיהיה מידי פעם קשה עם הילדים, להעסיק אותם כל רגע זה לא פשוט, אבל היה פשוט מקסים!

יוון מהממת! האנשים נחמדים מאוד, דוברי אנגלית טובה, רוצים לעזור.

נופים מדהימים! מאוד מרשימים! הכל ירוק וכחול ומים בכל פינה, פשוט יפהפה!

האוכל די זול (בערך 60% מהארץ), קל להסתדר ומאוד כיף לטייל.

עוד נשוב אליך יוון, יש לנו עוד מה לראות…

עד הפעם הבאה 🙂תהיו טובים!

דני פרי-גל

שאלות והארות – prigal@gmail.com

כל הכבוד והקרדיט לDani Pri-Gal בפייסבוק

מי שרוצה קובץ עם לינקים בגוגל מפס, מוזמן לשלוח לי מייל ואעביר לו בשמחה רבה (בפייסבוק זה לעיתים מתחרבש…)