לוגו חדש לאתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלונות

ספצאס Spetses – יוון מדריך למטיילים

עזרה בתכנון מסלול טיול ליוון? השאירו פרטים 👇

גלו את היופי והקסם של ספצס, אי יווני ציורי השוכן במפרץ הסרוני. מדריך מקיף זה מכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על היעד האידילי הזה, מההיסטוריה העשירה שלו והחופים המדהימים ועד לחיי הלילה התוססים והמטבח הטעים שלו.

ברוכים הבאים ל-Spetses: A Greek Island Paradise

Spetses הוא אי יווני מדהים הממוקם במפרץ הסרוני, ומציע למבקרים שילוב מושלם של יופי טבעי, מורשת תרבותית ושירותים מודרניים. זהו אי קטן, בגודל של 22 קמ"ר בלבד, אבל הוא חוטף אגרוף גדול מבחינת מה שיש לו להציע. האי מאופיין במים הצלולים שלו, בקו החוף הסלעי והצמחייה השופעת, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי עבור חובבי טבע.

האי ספצס נמצא במרחק נסיעה קצרה במעבורת מאתונה, מה שהופך אותו ליעד פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד. האי ידוע בארכיטקטורה הציורית שלו, כאשר רבים מהמבנים מתוארכים למאות ה-18 וה-19. ספצס מפורסמת גם בזכות ההיסטוריה הימית העשירה שלה, אשר ניכרת במוזיאונים ובאנדרטאות הרבות שמנקדים את האי.

ספצס הוא אי שהצליח לשמור על הקסם המסורתי שלו, ובו בזמן מציע שירותים ומתקנים מודרניים למבקרים. האי הוא ביתם של מגוון מסעדות, בתי קפה וברים, המגישים מאכלים מהמטבח היווני טעים ומשקאות מרעננים. המבקרים יכולים גם להתפנק עם טיפול קמעונאי, עם מגוון רחב של חנויות שמוכרות הכל, החל מבגדי מעצבים ועד מזכרות בעבודת יד.

אחד הדברים שמייחדים את ספצס מאיי יוון אחרים היא העובדה שאסור להכניס מכוניות לאי. המשמעות היא שמבקרים יכולים לחקור את האי ברגל, באופניים או בכרכרה רתומה לסוס. זה נותן לאי אווירה ייחודית, עם רחובות וסמטאות צרים המושלמות לשוטטות ולחקור.

נוף פנורמי של קו החוף המדהים של ספצס והמים הצלולים
נוף פנורמי של קו החוף המדהים של ספצס והמים הצלולים

איך להגיע ל-Spetses: ניווט במפרץ הסרוני

ההגעה לספצס קלה יחסית, הודות למיקומה הנוח במפרץ הסרוני. האי נגיש בקלות מאתונה, עם שירותי מעבורות ומטוסים רגילים המקשרים בין שני היעדים.

אם אתם נוסעים מאתונה, הדרך הקלה ביותר להגיע לספצס היא לקחת מעבורת או הידרופול מנמל פיראוס. הנסיעה אורכת כשעתיים וחצי במעבורת או שעה אחת בלבד באמצעות הידרופול, מה שהופך אותה לאופציה מהירה ונוחה.

לחלופין, תוכלו גם להגיע לספצס על ידי טיסה לשדה התעופה הסמוך של אלפתריוס וניזלוס באתונה ולאחר מכן לקחת מונית או תחבורה ציבורית לנמל פיראוס.

לאחר הגעתכם לנמל פיראוס, תוכלו לרכוש את כרטיסי המעבורת או הידרופול שלכם בקיוסקים או בדלפקי הכרטיסים. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד בעונת שיא התיירות שבה האי יכול להיות עמוס למדי.

שירותי המעבורת והרחפנים לספצס פועלים מספר פעמים ביום, עם שירותים תכופים יותר במהלך חודשי הקיץ. לוחות הזמנים עשויים להשתנות בהתאם ליום בשבוע ולזמן השנה, לכן חשוב לבדוק את לוחות הזמנים מראש.

כשתגיעו לאי ספצס, תרדו מנמל הראשי, שנמצא בעיירה ספצס. משם, אתה יכול בקלות לחקור את האי ברגל או באופניים, או שאתה יכול לשכור כרכרה רתומה לסוס או לקחת מונית מים כדי להגיע לחלקים אחרים של האי.

הזמן הטוב ביותר לבקר: מתי כדאי לתכנן את הטיול?

הזמן הטוב ביותר לבקר בספצס תלוי במידה רבה במה שאתם מחפשים בטיול. לאי יש מה להציע בכל ימות השנה, אבל יש תקופות מסוימות בשנה שעשויות להתאים יותר לפעילויות או העדפות ספציפיות.

אם אתם מחפשים מזג אוויר חם וימי חוף, חודשי הקיץ של יוני עד ספטמבר הם הזמנים הפופולריים ביותר לביקור. במהלך תקופה זו, הטמפרטורות יכולות להגיע עד 30 מעלות צלזיוס (86 מעלות צלזיוס), מה שהופך אותו מושלם לשחייה, שיזוף ופעילויות חיצוניות אחרות. עם זאת, שימו לב שזוהי עונת התיירות שיא, כך שהאי יכול להיות צפוף למדי והמחירים עשויים להיות גבוהים יותר.

למי שמעדיף טמפרטורות קרירות יותר ופחות קהל, עונות האביב והסתיו הן גם זמנים מצוינים לביקור. ממרץ עד מאי ומספטמבר עד נובמבר, מזג האוויר עדיין נעים עם טמפרטורות הנעות בין 15-25 מעלות צלזיוס (59-77 מעלות פרנהייט). עונות אלו הן גם אידיאליות לטיולים רגליים, לרכיבה על אופניים ולחקור את היופי הטבעי של האי.

אם אתם מעוניינים באירועי תרבות ופסטיבלים, תכננו את הטיול שלכם סביב פסטיבל Spetses Armata השנתי בספטמבר, המנציח את ההיסטוריה הימית של האי וכולל שחזור מרהיב של קרב ימי היסטורי. אירוע פופולרי נוסף הוא מרוץ היאכטות הקלאסי של Spetses, שמתקיים מדי חודש יוני ומושך אליו חובבי שייט מרחבי העולם.

כדאי לשים לב שחלק מהעסקים ומקומות לינה עשויים להיות סגורים או שיש להם שעות מוגבלות במהלך חודשי החורף מדצמבר עד פברואר, לכן עדיף לבדוק מראש אם אתם מתכננים לבקר בתקופה זו. עם זאת, האי עדיין יכול להיות יעד מקסים ושליו במהלך עונת החוץ, עם שפע של הזדמנויות למנוחה וחקירה.

לוח שנה המציג את החודשים האידיאליים לביקור בספצס למזג אוויר אופטימלי
לוח שנה המציג את החודשים האידיאליים לביקור בספצס למזג אוויר אופטימלי

טיול בהיסטוריה: חקר הנמל הישן

הנמל הישן של ספצס הוא אתר חובה לחובבי היסטוריה ולכל מי שמתעניין במורשת הימית העשירה של האי. אזור מקסים זה ממוקם בלב העיירה ספצס והוא ביתם של מגוון מבנים היסטוריים וציוני דרך.

אחד המראות הבולטים ביותר בנמל הישן הוא מלון פוסידון גרנד המרשים, שראשיתו ב-1914 והיה בעבר יעד פופולרי עבור מבקרי החברה הגבוהה. המלון שופץ לאחרונה וכעת משלב נוחות מודרנית עם הפאר המקורי שלו. המבקרים יכולים ליהנות ממשקה או ארוחה במסעדת המלון תוך שהם משקיפים מהנופים המדהימים של הנמל.

גולת כותרת נוספת של הנמל הישן הוא מגדל השעון, אשר נבנה בשנת 1903 ועדיין עומד כנקודת ציון בולטת כיום. המבקרים יכולים לטפס לראש המגדל ולראות נוף פנורמי של העיירה והים שמסביב.

המגדלור הישן הוא גם אטרקציית חובה בנמל הישן. נבנה בשנת 1837, הוא שימש פעם להנחיית ספינות אל הנמל. כיום, הוא משמש כמוזיאון המציג את ההיסטוריה הימית של האי וכולל תערוכות על מסורות מקומיות של בניית סירות ושיטות דיג.

המבקרים יכולים גם לחקור את הרחובות והסמטאות הצרות של הנמל הישן, שלאורכן מבנים מסוידים לבן ופרחי בוגנוויליה צבעוניים. יש הרבה חנויות, מסעדות ובתי קפה שאפשר לגלות, והאזור מקסים במיוחד בשעות הערב המוקדמות כשהשמש מתחילה לשקוע.

המורשת הימית העשירה של ספצס

לספצס היסטוריה ארוכה וגאה כמרכז ימי, שראשיתה בימי קדם. האי היה בעבר מוקד מרכזי לספנות ומסחר, ומיקומו האסטרטגי הפך אותו לשחקן מפתח בהיסטוריה הימית של הים התיכון. כיום, ספצס עדיין ידועה במורשת הימית שלה, והמבקרים יכולים לחקור מגוון מוזיאונים ומונומנטים המוקדשים לעבר הימי של האי.

אחד הסמלים הבולטים של המורשת הימית של ספצס הוא סירת העץ המסורתית, המכונה קאיקי. סירות אלו היו פעם עמוד השדרה של תעשיית הדיג של האי, וכיום הן חלק אהוב מהזהות התרבותית של ספצס. המבקרים יכולים לראות את הקאיקים בפעולה בפסטיבל ארמטה השנתי, שבו המקומיים משחזרים קרב ימי מפורסם שהתרחש מול חופי ספצס במהלך מלחמת העצמאות היוונית.

חלק חשוב נוסף מהמורשת הימית של ספצס הוא מסורת בניית הספינות של האי. במשך מאות שנים, בוני ספציוט היו ידועים במומחיותם בבניית ספינות מהירות וזריזות שהיו אידיאליות ללוחמה ימית. כיום, המבקרים יכולים ללמוד עוד על מסורת זו במוזיאון ספצס לסירות מסורתיות, בו מוצגים מגוון כלי שיט היסטוריים.

בנוסף לתעשיות הדיג ובניית הספינות שלה, ספצס הייתה גם מרכז לגבורה ימית במהלך מלחמת העצמאות היוונית. לאי היה תפקיד מפתח במאמץ המלחמתי, ומלחי ספטיו היו בין הלוחמים המיומנים וחסרי הפחד בצי היווני. המבקרים יכולים ללמוד עוד על תקופה זו של היסטוריה במוזיאון בובולינה, המוקדש לחייה ולמורשתה של לסקרינה בובולינה, אשת ספציוט שמילאה תפקיד מרכזי במאמץ המלחמתי.

מספנה היסטורית המציגה את העבר הימי של האי
מספנה היסטורית המציגה את העבר הימי של האי

אושר חוף: באילו חופי ספטס כדאי לבקר?

ספצס הוא אי קטן, אבל לא חסרים בו חופים יפים לחקור. בין אם אתם מחפשים מפרץ מבודד או רצועת חול תוססת, ב-Spetses יש משהו לכולם. אחד החופים הפופולריים ביותר באי הוא Agioi Anargyroi, רצועת חוף חולית המושלמת לשחייה ולשיזוף.

חוף נוסף שחובה לבקר בו בספצס הוא זוגריה, הידועה במים הצלולים והנוף המדהים שלה. החוף הזה קצת יותר מבודד מחלק מהאחרים באי, מה שהופך אותו למקום מצוין ליום שקט ליד הים. בר החוף הסמוך Zogeria מגיש משקאות מרעננים וחטיפים לאורך כל היום, מושלם להפסקה באמצע החוף.

אם אתם מחפשים קצת הרפתקאות, פנו אל המפרץ הסלעי של אגיה פארסקבי. החוף הזה נגיש רק ברגל או בסירה, מה שנותן לו תחושה יותר מבודדת והרפתקנית. המים הצלולים מושלמים לשנורקלינג, והצוקים הסלעיים מציעים שפע של הזדמנויות לצלילה ולקפיצה על צוקים.

לטעימה של יוקרה, פנו לחוף הים של מלון פוסידון גרנד. למלון היסטורי זה יש חוף פרטי משלו, הכולל כסאות נוח, שמשיות ובר חוף. המים הצלולים של הים האגאי מושלמים לשחייה, והצוות הקשוב של המלון זמין תמיד כדי להבטיח את הנוחות והרוגע שלכם.

תענוגות קולינריים: להתענג על הטעמים של ספטס

Spetses ידועה במאכלי ים טריים, במנות יווניות מסורתיות וביצירות קולינריות ייחודיות. אחת המנות הפופולריות ביותר באי היא פסטה Spetsiotiki, מנת פסטה דשנה העשויה עם מרכיבים מקומיים כמו עגבניות, בצל ושמן זית. מנה זו היא מנה חובה לכל אוכל אוכל המבקר באי.

חובבי מאכלי ים יהיו בגן עדן בספטס, עם שפע של מסעדות דגים ופירות ים טריים לבחירה. התמחויות מקומיות כוללות תמנון בגריל, קלמרי מטוגן ובורי אדום. לחוויה קולינרית ייחודית באמת, לכו לאחת מטברנות פירות הים של האי ותנסו את המרק המסורתי Spetsiotiki kakavia, מרק דגים טעים העשוי ממרכיבים מקומיים.

בנוסף לפירות הים, Spetses ידוע גם במתוקים ובקינוחים שלו. הפינוק המתוק המפורסם ביותר של האי הוא האמיגדלוטה, עוגיית שקדים טעימה המושלמת לחטיף של אמצע אחר הצהריים. פינוקים מתוקים נוספים שאפשר לנסות על האי כוללים את הגלקטובורקו, מאפה במילוי רפרפת שמנת, ואת ה-kourabiedes, עוגיית לחם יווני קלאסי.

אם אתם מחפשים טעימה מהמטבח היווני המסורתי, גשו לאחת מהטברנות הרבות של האי והזמינו את המוסקה, מנת חצילים ובשר דשנה עם רוטב בשמל שמנת. מנות יווניות קלאסיות נוספות שאפשר לנסות ב-Spetses כוללות את הסובלאקי, שיפוד בשר בגריל המוגש עם פיתות ורוטב צזיקי, והסלט היווני, תערובת מרעננת של עגבניות, מלפפונים, בצל וגבינת פטה.

טעימה של ממתקי השקדים המפורסמים של Spetses

Spetses מפורסמת בממתקי השקדים שלה, שחובה לנסות לכל מי שמבקר באי. הפינוקים המענגים האלה עשויים משקדים שגדלו במקום ומהווים מרכיב עיקרי בסצנה הקולינרית של Spetses. הנה כמה מממתקי השקדים הפופולריים ביותר לנסות באי.

  • אמיגדלוטה:
    מלכת ממתקי השקדים

    אמיגדלה הוא המפורסם ביותר מבין ממתקי השקדים של ספצס. העוגיות הקטנות והסגלגלות האלה עשויות עם שקדים טחונים, סוכר וחלבוני ביצה. לאחר מכן אופים את העוגיות עד שהן מזהיבות ובעלות מרקם מעט פריך מבחוץ, עם מרכז רך ולעיס. אמיגדלוטה מוגשת בדרך כלל עם כוס קפה או תה יווני והם החטיף המושלם של אמצע אחר הצהריים.

  • Kokkina Triantafylla:
    עלי כותרת של ורדים אדומים עם שקדים

    Kokkina Triantafylla, או "עלי כותרת של ורדים אדומים", הם עוד מתוק שקדים מסורתי מ-Spetses. פינוקים עדינים אלה נעשים על ידי ערבוב שקדים טחונים עם סוכר, חלבוני ביצה ומי ורדים. לאחר מכן מעצבים את התערובת לדיסקות קטנות ושטוחות ומעליה עלה ורד אדום בודד. Kokkina Triantafylla הם קינוח יפהפה וריחני המושלם לאירועים מיוחדים.

  • מנדולאטו:
    הטייק של Spetses על נוגט

    מנדולאטו היא הגרסה של ספצס לנוגט יווני מסורתי. הפינוק המתוק והדביק הזה נעשה על ידי הרתחת דבש וסוכר יחד עד שהוא מגיע לעקביות סמיכה ודביקה. לאחר מכן מערבבים את התערובת עם שקדים קלויים ומשאירים להתקרר ולהתקשות. הממתק המתקבל הוא פריך ואגוזי, עם מרקם מתוק ודביק שבטוח ישביע כל שן מתוקה.

חיי לילה ובידור: מה לעשות כשהשמש שוקעת?

Spetses הוא אולי אי קטן, אבל לא חסר לו חיי לילה ואפשרויות בילוי. מברים נעימים ועד מועדונים תוססים, יש משהו לכולם כשהשמש שוקעת. הנה כמה מאפשרויות חיי הלילה והבילוי הטובות ביותר בספצס.

  • ברים וטברנות:
    מקומות נעימים לכובע לילה

    ב-Spetses יש שפע של ברים וטברנות שבהם תוכלו ליהנות ממשקה שקט עם חברים או משפחה. רבים מהמפעלים הללו ממוקמים באזור הנמל הישן, ומציעים נופים יפים של הים ושל המגדלור האייקוני של האי. כמה מהברים הפופולריים ביותר כוללים את Old Port Cafe Bar, Palio Limani ו-Cafe Bourtzi.

  • מועדונים ואולמות מוזיקה:
    Dancing the Night Away

    אם אתם מחפשים בילוי לילי תוסס יותר, ב-Spetses יש כמה מועדונים ומקומות מוזיקה שפתוחים עד השעות המוקדמות של הבוקר. אחד המועדונים הפופולריים ביותר הוא Kryfo Limani, הידוע באווירה התוססת והמוזיקה שלו. אפשרות מצוינת נוספת היא מועדון Spetses, שמארח אירועי מוזיקה חיה קבועים ומערכות DJ.

  • קולנוע בחוץ:
    לילות קולנוע מתחת לכוכבים

    במהלך חודשי הקיץ, ספצס מארח מספר אירועי קולנוע בחוץ, בהם תוכלו לצפות בסרטים קלאסיים תחת הכוכבים. אירועים אלה מתקיימים במקומות שונים ברחבי האי, כולל הנמל הישן ובית הספר Anargyreios ו-Korgialenios של Spetses. צפייה בסרט בסביבה היפה והייחודית הזו היא חוויה בלתי נשכחת שאסור לפספס.

"אי הניחוחות": תפקידו של ספצס במיתולוגיה היוונית

לספצס, הידוע כ"אי הארומות", יש היסטוריה עשירה ומיתולוגיה שראשיתה בימי קדם. לפי המיתולוגיה היוונית, האי היה ביתם של האלה ארטמיס ואחיה אפולו, ששניהם היו קשורים לציד ולטבע.

בנוסף לקשר שלו לאלים, נאמר שספציס הוא גם מקום הולדתו של הגיבור והלוחם היווני המפורסם, אכילס. האגדה מספרת שאמו של אכילס, תטיס, לקחה אותו לספצס כדי לגדל ולהתאמן על ידי הקנטאור כירון. במהלך שהותו על האי פיתח אכילס את כוחו ואת כישורי הלחימה האגדיים.

ספצס מילא תפקיד גם במלחמת טרויה, שהיא אחד האירועים המפורסמים ביותר במיתולוגיה היוונית. לפי האגדה, המלך היווני אגממנון עצר על ספצס בדרכו לטרויה והקריב שור לארטמיס. נאמר שהאלה הייתה מרוצה מהקורבן והבטיחה לעזור ליוונים בקרבם נגד הטרויאנים.

בנוסף לתפקידו במיתולוגיה, לספצס יש גם היסטוריה עשירה שראשיתה בימי קדם. האי היה מרכז מסחר ומסחר חשוב בים התיכון, ומיקומו האסטרטגי הפך אותו ליעד לפולשים לאורך ההיסטוריה.

תפקידו של ספצס במלחמת העצמאות היוונית

לספצס היה תפקיד משמעותי במלחמת העצמאות היוונית, שנלחמה בין 1821 ל-1832. האי היה אחד המקומות הראשונים ביוון שהתקוממו נגד האימפריה העות'מאנית, ששלטה ביוון במשך מאות שנים.

הספציוטיים, כפי שמכנים תושבי האי, היו ידועים בכישוריהם הימיים ומילאו תפקיד מכריע בצי היווני. הם בנו ואיישו צי ספינות, שמילאו תפקיד חיוני במלחמת העצמאות היוונית.

בשנת 1822, הספציוטיס, בראשות האדמירל אנדראס מיאוליס, מילאו תפקיד מפתח בקרב נווארינו, שהיה נקודת מפנה גדולה במלחמה. הקרב, שהתרחש במפרץ נווארינו, ראה צי משותף של בריטים, צרפתים ורוסים מביס את הצי העות'מאני. הספציוטיים מילאו תפקיד מכריע בקרב, וספינותיהם היו חלק מהניצחון.

לאחר המלחמה נודע ספצס כ"אי הגיבורים" בגלל האומץ וההקרבה של אנשיו במהלך המלחמה. רבים ממבני האי, כולל כנסיות ואחוזות, נבנו עם העושר ושלל המלחמה.

כיום, המבקרים בספצס עדיין יכולים לראות תזכורות רבות לתפקידו של האי במלחמת העצמאות היוונית. מוזיאון מיאוליס, הממוקם בנמל הישן, מוקדש לחייו של אדמירל מיאוליס ותרומתו למלחמה. האי גם מארח מספר אירועים ופסטיבלים במהלך השנה כדי להנציח את תפקידו במלחמה.

אירועים ופסטיבלים שנתיים: מה אסור לפספס?

Spetses הוא אולי אי קטן, אבל הוא ביתם של מגוון אירועים שנתיים ופסטיבלים החוגגים את התרבות, ההיסטוריה והמסורות של האי. אם אתם מתכננים טיול לספצס, הקפידו לבדוק את לוח השנה ולראות אם אתם יכולים להשתתף באחד מהאירועים הבלתי נשכחים הללו.

אחד האירועים הפופולריים ביותר בספצס הוא פסטיבל ארמטה, שמתקיים בספטמבר. הפסטיבל מנציח את תפקידו של האי במלחמת העצמאות היוונית ובקרב ספצס. גולת הכותרת של הפסטיבל היא שחזור של הקרב, עם זיקוקים וקרב ימי מדומה.

אירוע חובה נוסף ב-Spetses הוא Spetses Classic Yacht Regatta, שמתקיים בחודש יוני. הרגאטה מושכת יאכטות קלאסיות מרחבי העולם וכוללת שורה של מרוצים ואירועים חברתיים. גם אם אינכם חובבי שייט, הריגאטה היא הזדמנות מצוינת לספוג את המורשת הימית של האי וליהנות מהאווירה התוססת.

ביולי, מרתון המיני של ספצס מביא ספורטאים מרחבי העולם לאי לסוף שבוע של אירועי ריצה. המרתון כולל מגוון מרוצים, מריצת כיף של 5 קילומטרים ועד למרתון מלא. גם אם אתם לא רצים, המרתון הוא הזדמנות מצוינת לעודד את המשתתפים וליהנות מהאווירה החגיגית.

לחובבי האוכל, אסור לפספס את פסטיבל הגסטרונומיה של ספצס באוגוסט. הפסטיבל חוגג את המסורות הקולינריות של האי וכולל מגוון מנות ומשקאות מקומיים. המבקרים יכולים לטעום הכל, החל מפירות ים טריים ועד ממתקים מסורתיים העשויים עם שקדים, מומחיות מקומית.

היכן ללון: אפשרויות לינה לכל תקציב

Spetses הוא אולי אי קטן, אבל הוא מציע מגוון אפשרויות לינה שיתאימו לכל תקציב והעדפה. בין אם אתם מחפשים אתר נופש מפואר או בית הארחה נעים, בטוח תמצאו את המקום המושלם לשהות בו ב-Spetses.

אם אתם מחפשים חוויה יוקרתית, האי הוא ביתם של מספר מלונות ואתרי נופש יוקרתיים. נכסים אלה כוללים לעתים קרובות נופים מדהימים של הים, מסעדות גורמה ומתקנים ברמה עולמית כמו ספא ובריכות. כמה מאפשרויות היוקרה הפופולריות ביותר ב-Spetses כוללות את מלון פוסידון גרנד ו-Nissia Traditional Residences.

לנוסעים בתקציב מצומצם יותר, יש גם הרבה אפשרויות לטווח בינוני ותקציב. בתי הארחה ודירות הם בחירה מצוינת למי שרוצה לחוות אירוח ותרבות מקומיים. נכסים אלה מציעים לעתים קרובות אירוח פשוט אך נוח במחירים נוחים. כמה בתי הארחה פופולריים ב-Spetses כוללים את וילה מרתה ואת אתר הנופש אורלוף.

אם אתם מטיילים עם קבוצה או מחפשים שהות לטווח ארוך יותר, השכרת וילה או בית יכולה להיות אופציה מצוינת. ישנם מספר נכסים להשכרה זמינים ב-Spetses, החל מדירות קטנות ועד וילות גדולות ומפנקות עם בריכות פרטיות. השכרת נכס יכולה להיות דרך מצוינת לחוות את האי כמו מקומי וליהנות יותר ממרחב ופרטיות מאשר בבית מלון.

לחקור את האי: אפשרויות תחבורה וטיפים

ההתמצאות בספצס קלה יחסית, למרות גודלו הקטן של האי. אחת הדרכים הפופולריות ביותר לחקור את האי היא ברגל או באופניים. מבקרים רבים בוחרים לשכור אופניים או קטנוע כדי להתנייד, מכיוון שאמצעי התחבורה הללו זולים ויעילים. בנוסף, הם מאפשרים לך לחקור את האי בקצב שלך ולהשקיף על כל הנוף היפהפה.

אם אתם מעדיפים קצב נינוח יותר, תוכלו גם לחקור את ספטס בכרכרה רתומה לסוס. זוהי דרך מהנה וייחודית לראות את האי, והיא פופולרית במיוחד בקרב משפחות וזוגות. ניתן לשכור כרכרות מהנמל הישן וממקומות אחרים ברחבי האי, ונהגים בדרך כלל שמחים לספק סיור בעיירה ובנקודות הציון שלה.

למרחקים ארוכים יותר או כדי לגשת לחלקים מרוחקים יותר של האי, כדאי לשקול לקחת מונית מים. הסירות הקטנות האלה יכולות לקחת אותך לחופים, מפרצונים ויעדים סמוכים, והן דרך מצוינת לראות את האי מנקודת מבט אחרת. ניתן למצוא מוניות מים בנמל הישן ובנמלים אחרים ברחבי האי.

אם אתם מרגישים הרפתקנים, תוכלו גם לחקור את ספצס בקיאק ים. קיאקים היא פעילות פופולרית באי, וישנן מספר חברות השכרה המציעות ציוד וסיורים מודרכים. זוהי דרך מצוינת לראות את קו החוף המדהים של האי ואת המפרצונים הנסתרים, וזו דרך מהנה ופעילה לבלות יום על המים.

קניות בספצס: אילו מזכרות להביא הביתה?

ספצס ידועה במוצרים מתוצרת מקומית, לרבות עבודות יד, טקסטיל ופריטי מזון. אחת המזכרות הפופולריות ביותר להביא הביתה מספצס היא ממתקי השקדים המפורסמים של האי, העשויים משקדים ודבש מקומיים. הפינוקים הטעימים הללו מגיעים במגוון טעמים וניתן למצוא אותם ברוב חנויות האי.

מזכרת פופולרית נוספת היא כלי חרס בעבודת יד, המיוצרת בטכניקות מסורתיות ולעתים קרובות כוללת עיצובים צבעוניים ודפוסים מורכבים. תוכלו למצוא חנויות קדרות ברחבי האי, במיוחד בנמל הישן ובדאפיה.

אם אתם מחפשים משהו ייחודי, שקול להרים תכשיט עשוי מזכוכית ים. ספצס הוא ביתם של כמה אומנים היוצרים תכשיטים יפים באמצעות זכוכית ים שנשטפה לחופי האי.

למי שמתעניין באופנה, ב-Spetses יש מספר בוטיקים וחנויות שמוכרים בגדים ואביזרים מתוצרת מקומית. רבים מהפריטים הללו מיוצרים באמצעות טקסטיל יווני מסורתי וכוללים צבעים בהירים ודפוסים נועזים.

לבסוף, אם אתם מחפשים מזכרת מעשית יותר, שקול לקחת בקבוק שמן זית מקומי או צנצנת דבש. ספצס ידועה בשמן הזית והדבש האיכותיים שלו, שניהם מיוצרים באי וניתן למצוא אותם ברוב חנויות המכולת והחנויות המתמחות.

טיפים לטיולים ובטיחות: כיצד להפיק את המרב מהביקור שלך

ספצס היא בדרך כלל יעד בטוח ומסביר פנים למטיילים, אבל תמיד מומלץ לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. כשאתם מטיילים באי, הקפידו לשאת מפה והרבה מים, במיוחד אם אתם מתכננים לטייל או לרכוב על אופניים. חשוב גם להיות מודעים לסביבתך ולהימנע מהליכה לבד באזורים מבודדים, במיוחד בלילה.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את ספצס היא ברגל, שכן רבים מהאטרקציות והחופים של האי נמצאים במרחק הליכה אחד מהשני. עם זאת, אם אתם מחפשים לכסות יותר שטח, שקול לשכור אופניים או קטנוע. רק הקפד לחבוש קסדה ופעל על פי חוקי התעבורה המקומיים.

אם אתם מתכננים לשחות או להשתתף בספורט ימי, היו מודעים לתנאים הנוכחיים ושחות תמיד עם בן/בת זוג. ברבים מהחופים של האי יש מצילים בתפקיד במהלך חודשי הקיץ, אך עדיין חשוב לנקוט בזהירות ובשכל הישר.

בכל הנוגע לסעודה, לספטס יש מגוון אפשרויות שיתאימו לכל טעם ותקציב. עם זאת, ראוי לציין שרבות מהמסעדות ובתי הקפה של האי הם עונתיים, ועשויים להיסגר במהלך עונת החוץ. אם אתה מבקר במהלך עונת הכתפיים, הקפד לבדוק מראש כדי להבטיח שהמקומות המועדפים עליך יהיו פתוחים.

לבסוף, כשאתם מתכננים את הטיול שלכם לספטס, הקפידו לארוז בגדים מתאימים לעונה. הקיץ יכול להיות חם ולח, ולכן ביגוד קל ונושם הוא חובה. אם אתם מבקרים בעונת הכתפיים או בחורף, הקפידו להביא שכבות, מכיוון שהטמפרטורות יכולות להיות קרירות יותר בערבים.

Spetses – מדריך יוון למטיילים:

מקוםהיסטוריהחופיםחיי לילה
המפרץ הסרוניעשירמדהיםתוסס
טעים מאוד30 ₪100 ₪20 ₪
טירת בורצי, חוף פוסידוןשייט, שנורקלינגפסטיבל ארמטה, רגאטת היאכטה הקלאסית של Spetsesיווני
יורודרוש דרכוןUTC+2מאי-ספטמבר

Spetses מציעה את השילוב המושלם של רגיעה וריגוש, עם היסטוריה עשירה ותרבות תוססת המשאירה את המבקרים מוקסמים. בין אם אתם מחפשים להירגע בחופים ציוריים, לחקור אתרים היסטוריים, או להתפנק עם המטבח היווני המענג, ספצס היא יעד חובה לכל מטייל.

דילוג לתוכן