לוגו חדש לאתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלונות

השכרת אופנועים ביוון

השכרת אופנוע ביוון

עזרה בתכנון מסלול טיול ליוון? השאירו פרטים 👇

השכרת אופנוע ביוון? השכרת קטנוע באיים של יוון? כל מה שצריך לדעת!

השכרת אופנועים & קטנועים ביוון

מה צריך לדעת על השכרת אופנוע או קטנוע ביוון? מה הדרישה של ממשלת יוון לגבי נסיעה בקטנועים או אופנועים? רוצים להשכיר אופנוע או קטנוע ביוון? יש דברים שחשוב לדעת!
יוון היא ללא ספק יעד תיירותי שופע ומעניין לנופשים, אך אם אתם מעוניינים להוציא את המקסימום מהטיול שלכם כדאי לכם לחשוב על השכרת קטנוע או אופנוע. הנה כמה טיפים שימושיים, להדפיס ולשמור!
  1. רישיון בין לאומי – כדאי להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי למנוע אי נעימויות. צריך לקפוץ לסניף הדואר הקרוב או לסניף ממסי. הוא עולה 29 שקלים ותקף ל175 מדינות בעולם. כמובן שצריך רישיון נהיגה ישראלי בתוקף.
  2. ביטוח – אל תתקמצנו על ביטוח מלא לאופנוע, בדרך כלל זו תוספת מזערית של כמה אירו ליום ויכול למנוע אי נעימות רצינית במקרה של תאונה או נזק.
  3. קסדה – הנושא הזה חשוב במיוחד כי מדובר בבטיחות שלכם, אף אחד לא היה רוצה לסיים טיול מהנה בבית חולים ולכן רצוי, מומלץ, כדאי וחייבים אתם לחבוש קסדה לאופנוע בזמן הנהיגה, על אחת כמה וכמה אם אתם מרכיבים – שניכם צריכים קסדות. אם אתם יודעים מראש שאתם הולכים להשכיר אופנוע בוודאות, כדאי להצטייד במספר אביזרים לאופנועים מהבית שעלול להיות קצת קשה למצוא ביוון, מומלץ ללבוש מעיל לאופנוע וכפפות לפחות בנוסף לקסדה.
  4. איפה מזמינים? תלוי באיזה אי אתם, ברודוס לדוגמא תוכלו להשכיר אופנוע כמעט בכל מקום, במלון או במקומות ההשכרה הרבים הנמצאים ברחבי האי. בכריתים תוכלו להשכיר אופנוע און ליין דרך חברה אחרת לכן חשוב לדעת איפה תהיו.
ישנם אין ספור טיולים שניתן לעשות עם אופנוע ביוון, החל מטיולים לאורך החוף וכלה בנסיעה עירונית מהירה ממקום למקום.

אם אתם מתכננים לשכור אופנוע ביוון, הנה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת:

  • דרישות רישיון: כדי לשכור אופנוע ביוון, עליך להיות בעל רישיון נהיגה בתוקף המאפשר לך להפעיל אופנוע. אישור נהיגה בינלאומי (IDP) מומלץ מאוד, למרות שסוכנויות השכרה מסוימות עשויות לקבל רישיונות שהונפקו באנגלית או בתוך האיחוד האירופי.
  • הגבלות גיל: הגיל המינימלי לשכור אופנוע ביוון הוא בדרך כלל בן 21. עם זאת, סוכנויות השכרה מסוימות עשויות לדרוש ממך להיות בן 23 או 25 לפחות, בהתאם לגודל המנוע ולמדיניות חברת ההשכרה. בדוק תמיד עם סוכנות ההשכרה הספציפית לגבי מגבלות הגיל שלהם.
  • קטגוריות אופנועים: אופנועים ביוון מסווגים בדרך כלל לפי גודל המנוע שלהם (סמ"ק). הקטגוריות הנפוצות כוללות 50 סמ"ק, 125 סמ"ק, 250 סמ"ק, 500 סמ"ק ומעלה. ודאו שאתם בוחרים באופנוע שנוח לכם לטפל בו ושתואם את דרישות הרישיון שלכם.
  • תיעוד השכרה: בעת השכרת אופנוע, תצטרך לספק מסמכים מסוימים כגון רישיון נהיגה, דרכון או תעודה מזהה, וכרטיס אשראי עבור הפיקדון. רצוי לשאת צילום של מסמכים אלו, יחד עם הסכם השכירות, במהלך הרכיבה.
  • ביטוח: יש לוודא שלאופנוע השכור יש כיסוי ביטוחי הולם. ביטוח בסיסי כלול בדרך כלל במחיר השכירות, אך חשוב להבין את מגבלות הכיסוי, ההשתתפות העצמית וכל החרגה. אפשרויות ביטוח נוספות עשויות להיות זמינות לרכישה כדי לספק כיסוי מקיף יותר.
  • ציוד בטיחות: חבישת קסדה היא חובה הן לנהג והן לנוסע ביוון. סוכנות ההשכרה צריכה לספק קסדות, אך מומלץ להביא קסדות משלכם למטרות נוחות והיגיינה. כמו כן, מומלץ ללבוש ביגוד מגן מתאים, כגון ז'קטים, כפפות והנעלה חזקה.
  • חוקי ותקנות תעבורה: הכר את חוקי התעבורה והתקנות המקומיים ביוון. שימו לב למגבלות המהירות, תמרורים וחוקי הדרך. חשוב לנסוע בהגנה, במיוחד באזורים צפופים או כשחולקים את הכביש עם כלי רכב אחרים.
  • תנאי הדרך: יוון מציעה נופים מגוונים, מרחובות ערים סואנים ועד לכבישים הרריים מפותלים ומסלולי חוף. היו מוכנים לתנאי כביש משתנים, כולל כבישים צרים, חצץ ובורות מזדמנים. נהג בזהירות והתאם את סגנון הרכיבה שלך בהתאם.
  • תחנות דלק: שים לב לתחנות דלק לאורך המסלול המתוכנן שלך, במיוחד באזורים כפריים או מרוחקים. מלא את המיכל בעת הצורך, שכן תחנות דלק עשויות להיות נדירות באזורים מסוימים.
  • אנשי קשר לשעת חירום: שמור איתך מספרי קשר לשעת חירום, כולל פרטי הקשר של סוכנות ההשכרה, שירותי חירום מקומיים וספק ביטוח הנסיעות שלך. בכל מקרה של בעיות או תאונות, דווח עליהן בהקדם ופעל לפי הנהלים הדרושים.

זכור לתעדף את הבטיחות שלך, לרכוב באחריות, ולכבד את החוקים והמנהגים המקומיים תוך כדי הנאה מההרפתקה על האופנוע שלך ביוון.

מותר לי להעביר על אופנוע בלי קסדה ביוון? מה אומר חוק?

למרות שרוב האנשים נוהגים ביוון ללא קסדה זה לא מותר על פי חוק.

אי אפשר לרכוב על אופנוע בלי קסדה ביוון. החוק ביוון מחייב בקפדנות שימוש בקסדות הן לנהג והן לנוסע האופנוע. זוהי דרישה חוקית ואי עמידה עלולה לגרור קנסות ועונשים.

על פי תקנות התעבורה היווניות, חוק 2696/1999 (סעיף 23), כל אנשים הרוכבים או מפעילים אופנוע, טוסטוס או תלת אופן מנוע חייבים לחבוש קסדות מגן העומדות בתקני הבטיחות הנדרשים. חוק זה חל על כל הכבישים הציבוריים והכבישים המהירים ביוון.

על הקסדות להיות מהודקות היטב ולכסות את כל ראשו של הרוכב, כולל הסנטר. הם צריכים להיות מאושרים על פי תקני בטיחות אירופאים (כגון ECE 22.05) או לשאת אישור בטיחות שווה ערך.

בלי קשר – זה חיוני לתת עדיפות לבטיחות שלך ולהקפיד על חוק הקסדה בעת רכיבה על אופנוע ביוון. חבישת קסדה מפחיתה משמעותית את הסיכון לפציעות ראש ומשפרת את הבטיחות הכללית שלך בכביש.

דילוג לתוכן